20/04 = 365

salam..

title kali ini dengan angka..angka yg hanya orang tertentu sahaja yang memahami..mungkin sudah lagi tidak ada yang memahami...mungkin la.. hehe.. :')

siapa sangka senyuman yg sentiasa terukir di bibir suatu ketika dahulu sekelip mata Allah merampas dari aku..siapa sangka kehidupan aku yg sering kali penuh dgn gelak ketawa di ambil tanpa kerelaan aku..oh..title angka itu sekadar title..apa yg ingin aku nyatakan di sini bukan ntuk mengingati sesiapa..cukup ingin meluahkan rasa yg terpendam dalam jiwa.. :'(


senyum menutup segala lara.


kadang-kadang kita rasa,seseorang itu berlaku tidak adil terhadap diri kita..kadang-kadang kita rasa kenapa kita sering di perlakukan dgn kejam..kenapa? dan kenapa? kalau memikirkan perasaan seperti ini..air mata pasti mengalir dgn laju.. T_T

mungkin kita bukan yg terbaik ntuk sesiapa even kita dh cuba jadi yg terbaik ntuk seseorang..hakikatnye..diri kita..tiada siapa pun yang peduli..kadang2 aku bertanya kepada diri..manusia itu tidak mempunyai perasaankah? kenapa kelihatan seperti buta hati?

berlakon jadi kuat..tapi sayang hanya mampu berlakon bila tiba saat perlu di lakonkan..bila tamatnya waktu lakonan..air mata menjadi peneman di kala sepi mengenang diri..bunyi seakan sadis..tapi itulah hakikat yg perit terpaksa aku lalui..adakah aku perlu lalui hari2 seperti ini sepanjang hidup? Allah...sungguh aku tk kuat..

bila suatu perasaan hadir ke dalam hati..terasa seperti ingin cabut hati dan cuci dgn air supaya tiada lagi kesan-kesan luka berbekas di dalam hati..tapi sayang..kerinduan terhadap seseorang tidak mampu tertahan..Allah..hanya mampu berdoa kepada Allah..sampaikan salam rindu aku kepada yg berkenaan..cukup aku menyimpan dan dgn perlahan membuang segala rasa di hati jauh-jauh...

menggamit memori terindah adalah suatu penyeksaan..tapi itulah yang membuat aku tersenyum sendirian ntuk mengubat parut yg semakin membengkak di dalam hati..puas tersenyum..maka air mata mainkan peranan bertukar tugasan dgn senyuman..

cukup kali ini aku terluka dgn segelintir manusia..cukup aku di layan seperti bukan manusia..cukup aku rasa terhina..cukup..sungguh..aku rasa hina di perlakukan mcm ni.. T_T

apabila diri di khianati..Allah..tidak mampu meluahkan rasa di hati dengan kata-kata..mengadu kepada Allah..DIA yang mengetahui segala rasa di jiwa..aku akan berhenti setakat ini..aku penat..penat dengan segala2nya.. :')

memaafkan ntuk yg sudah melukakan? belum terfikir ntuk memaafkan.. mungkin suatu saat nanti tiba masa ntuk aku maafkan..akan aku maafkan... :)

notatangan : yg terindah itu tidak selalunya akan INDAH! :')

11 comments:

nurmujahidah said...

sabar ye sab,,, ada hikmah di sebalik sesuatu :)

Zool Blogger said...

Jangan sedih-sedih sangat.. Chill okay

zool

TeehaMohd said...

cik sab. be strong okehhh :)

*tepuk bahu*

TeehaMohd said...

jgn lupa yang karma ni wujud :)

ain dzaya said...

bersabar yer..
setiap apa yg terjadi ada qada' n qadar..
apa yg kita rancang tak selalunyer menjadi..kerna perancangn ALLAH yang lebih terbaik..kita sbg manusia, jgn berputus asa, tp teruskan lah tentukan aturan hidup ini..
ALLAH tidak akn mengkenhendaki sesuatu pada hambanya jika hambanya tak mmpu..=)

"Ain Dzaya | Tips penting bodek godek pensyarah.hik.hik..".

♥n-amee-az♥ said...

walking here

Made Budi said...

Jangan sedih dan cepat putus asa, segala cobaan itu baik untuk diri kita memahami dunia yang penuh dengan misteri....cieeyyyyy

ainraus said...

awak kita baru follow awak.
jangan sedih2 ehh. apa pun yg terjadi, semua tu nak ajar kita supaya jadi lebih matang.

Ujang9897 said...

=)

nazirulhazwan~ said...

sab2. jgn sedey2, aku dengan ujang kan ade. motivator ko. hehe:P

zEri sAfEerA said...

sy juga faham rs itu, sab.
tp itulah. kekuatan perlu dicari. bukan dinanti.

 

Copyright © 2012 Reserved to Siti.Sab's Blog design with love by Cik Bulat